چهارشنبه, 03 دی 1399 09:47

پیام در خصوص سوگواری در همه گیری ویروس کرونا

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

پیام در خصوص سوگواری در همه­گیری ویروس کرونا

  • گرچه برگزاری مراسم سوگواری نقش مهمی برای کنار آمدن فرد سوگوار با اندوه ناشی از فقدان دارد، اما به دلیل احتمال شیوع بیماری، از برگزاری مراسم عمومی اجتناب کنیم.
  • مراسم سوگواری را با حداقل افراد و ترجیحا فقط با اعضای خانواده خود برگزار کنیم.
  • همه‌گیری تمام خواهد شد و می‌توانیم پس از پایان همه گیری، مراسم عمومی شایسته برای متوفی برگزار کنیم.
  • می‌توانیم بعد از پایان همه‌گیری، در زمان خاصی که برای ما معنی‌دار است برای متوفی مراسم برگزار کنیم.
  • مراسم سوگواری را به صورت مجازی با دیگر افراد خانواده، نزدیکان و آشنایان برگزار کنیم.
  • برای مراسم سوگواری به صورت مجازی، ساعت مشخصی را از قبل به نزدیکان و دوستان اعلام کنیم و به صورت آنلاین (صوتی یا تصویری) مراسم را برگزار کنیم.
  • در مراسم سوگواری به صورت مجازی، از درد و غم خود بگوییم.
  • در مراسم سوگواری به صورت مجازی، قرآن و دعا بخوانیم.
  • در مراسم سوگواری به صورت مجازی، در مورد متوفی صحبت کنیم.
  • در مراسم سوگواری به صورت مجازی، از خاطرات مشترک و یا احساسات خود در مورد متوفی بگوییم و همراه هم به سوگ بنشینیم.
  • برای خودمان، عزاداریمان و مرور خاطراتمان با عزیز از دست رفته، وقت کافی بگذاریم.
  • برای آرامش خود می توانیم با صدای بلند شعر یا دعا بخوانیم.
  • برای آرامش خود می توانیم مجموعه ای از عکس­ها، خاطرات، نامه­ها و نوشته­های متوفی را تهیه کنیم.
  • برای آرامش خود می توانیم مجموعه ای از آهنگ‌ها و فیلم‌هایی که ما را به یاد متوفی می اندازد، تهیه کنیم.
  • برای آرامش خود می توانیم در زمان خاصی از روز یا هفته به یاد عزیز از دست رفته شمع روشن کنیم.
  • برای آرامش خود می توانیم به خیریه کمک کنیم.
  • برای آرامش خود می توانیم کارهایی که متوفی علاقه داشته است را انجام دهیم.
  • برای آرامش خود می توانیم به یاد متوفی گل یا درخت بکاریم.
  • در زمان مناسب، وقتی از ایمنی خود و دیگران از نظر گسترش ویروس مطمئن هستیم، بر سر مزار عزیز از دست رفته حاضر شویم
  • غمگینی، شوک، عدم باور فوت عزیز، گیجی، خشم و احساس گناه معمولا در سوگ تجربه می شوند و کاملا طبیعی هستند.
  • احساسات خود را بپذیریم و با نزدیکان مان در مورد آنها صحبت کنیم.
  • یادمان باشد که برای گذراندن این دوران سخت، نیاز به زمان داریم.
  • مراقب سلامت خود باشیم. خواب کافی و تغذیه سالم داشته باشیم.
  • از مصرف الکل و سایر مواد برای سرکوب حس های منفی پرهیز کنیم.
  • اگر خودمان احساس نیاز می کنیم یا اطرافیان به ما توصیه می‌کنند از یک مشاور، روانشناس یا روانپزشک کمک بگیریم

 

خواندن 373 دفعه

تماس با ما

سایت های مفید

7820288
امروز
دیروز
این هفته
هفته قبل
این ماه
ماه قبل
کل بازدید
1281
1277
7587
7587
3983
38489
7820288

پیش بینی امروز
1680


آی پی شما3.89.204.127