چهارشنبه, 03 دی 1399 09:42

پیام در خصوص غمگینی و بی‌حوصلگی در همه¬گیری ویروس کرونا

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 

پیام در خصوص غمگینی و بی‌حوصلگی در همه­گیری ویروس کرونا

 

  • داشتن اضطراب و نگرانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، طبیعی است.
  • در مورد احساس و نگرانی‌های خود از طریق تماس تلفنی و تصویری، با دوستان و خانواده صحبت کنیم.
  • با دوستان و آشنایان خود از طریق تماس تلفنی و تصویری در ارتباط باشیم.
  • سعی کنیم فعالیت‌های هرچند کوچک در منزل انجام دهیم.
  • در منزل، خود را سرگرم کنیم و به فعالیت‌هایی که قبلا برایمان لذت بخش بوده مانند کتاب خواندن، فیلم دیدن و بازی بپردازیم.
  • در خانه ورزش کنیم یا در یک مکان خلوت نزدیک به منزل قدم بزنیم.
  • نظم زندگی خود را مثل ساعت خواب و وعده­های غذایی منظم حفظ کنیم.
  • برای داشتن فعالیت بدنی روزانه برنامه ریزی کنیم.
  • برای یک روز یا یک هفته، هدف‌های کوچک برای خودمان تعیین و برای انجام آنها برنامه ریزی کنیم.
  • روی «اکنون» و «اینجا» تمرکز کنیم، دایم فکر نکنیم چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد.
  • روش‌های آرام‌سازی عضلانی را یاد بگیریم و به کار ببریم.
  • به جنبه­های مثبت مسایل توجه کنیم. برای مثال از 100 نفر مبتلا به ویروس کرونا 98 نفر بهبود پیدا می­کنند.
  • به خودمان یادآوری کنیم، همه­گیری ویروس کرونا، دوره­ای کوتاه و گذرا است.
  • از الکل، سیگار، مواد مخدر و محرک برای مقابله با احساس و افکار منفی استفاده نکنیم.
  • از دارو بدون تجویز پزشک برای مقابله با احساس و افکار منفی استفاده نکنیم.
  • تا حد امکان و به اندازه کافی، غذای سالم و تازه مانند میوه و سبزی مصرف کنیم.
  • در صورت داشتن نشانه های آزاردهنده نظیر افکار منفی علیرغم به‌کارگیری روش های خودمراقبتی، با پزشک، روانشناس یا روانپزشک مشورت کنیم.
خواندن 77 دفعه

تماس با ما

سایت های مفید

7276738
امروز
دیروز
این هفته
هفته قبل
این ماه
ماه قبل
کل بازدید
547
1807
11995
11995
50399
67533
7276738

پیش بینی امروز
1080


آی پی شما54.236.62.49