شنبه, 11 مرداد 1399 10:40

توصیه های بهداشتی سی و پنجگانه برای حفظ سلامت روان در شرائط کرونا ویروس:

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)


توصیه های بهداشتی سی و پنجگانه برای حفظ سلامت روان در شرائط کرونا ویروس:
.1 اگر در مورد بیماری کرونا ویروس دچار استرس یا فشار روانی هستید با سامانه کشوری 0404
تماس گرفته و از روانشناسان خبره کشوری بصورت رایگان مشاوره بگیرید.
.2 با دوستان مورد اعتماد خود در ارتباط باشید ، حال که با توجه به شرائط کرونا نمی توانید در کتار
دوستان باشید تماس تلفنی یا مجازی فرصت مناسبی برای گفتگو است.
.0 درباره نگرانی هایتان با اعضای خانواده یا دوستان حرف بزنید.
.0 بخشی از نگرانی ها و ترس ها در شرائط حاضر طبیعی است ، در باره نگرانی هایتان حرف بزنید.
.5 نگرانی هایتان را با فردی مورد اعتماد در میان بگذارید؛ این کارشما ممکن است به آنها هم کمک
کند.
.6 اگر فرد مورد اعتمادی برای گفتگو در کنار خود ندارید با مراکز مشاوره تماس بگیرید.
.7 برای درستی اطلاعات درباره بیماری کرونا ویروس منبع موثق پیدا کنید.
.8 آنچه در شبکه های اجتماعی می شنوید و یا می خوانید حتما درست نیست.
.9 اگر آمادگی روانی برای شنیدن یا دیدن اخبار مربوط به کروناویروس را ندارید ، حتی الامکان اخبار
گوش ندهید.
.14 در صورت نیاز به استفاده از اخبار ، به شکل معدود ازطریق منابع علمی معتبر خبرها را جستجو
کنید.
.11 در صورت دریافت خبرهای مربوط به بیماری کووید 19 از طریق شبکه های مجازی ، تا از منابع
خبری در مورد صحت و سقم خبر مطمئن نشدید ، آن را برای دیگران ارسال نکنید.
.12 با توجه به گستردگی اخبار ضد و نقیض در شبکه های مجازی اخبار را از طریق منابع علمی معتبر
، سایت سازمان جهانی بهداشت و یا وزارت بهداشت دنبال کنید.
.10 در صورتی که در شرائط قرنطینه خانگی هستید ، به کارهای مورد علاقه خود بپردازید ، پرداختن به
سرگرمی های مورد علاقه به حفظ آرامش روانی و کاهش استرس کمک می کند.
.10 برای تغییر در فضای یکنواخت شرائط پیش آمده ، هر روز سعی کنید با همفکری اعضای خانواده
یک سرگرمی جدید پیدا کنید.
.15 ساعاتی را با اعضای خانواده برای تماشای فیلمهای مورد علاقه اختصاص دهید.

.16 برای هریک از فرزندانتان روزانه زمان اختصاصی بگذارید، که در آن شور ، شادابی و نشاط باشد و
بتواند پاسخگوی نیازهای روانی و عاطفی فرزند/ فرزندان باشد. کار و فعالیتهائی که کودک تان
دوست دارد را انجام دهید .
.17 هر شب یا هر روز مدتی را با اعضای خانواده بگذرانید.
.18 تنظیم ساعت خواب و داشتن خواب کافی به کاهش استرس کمک می کند.
.19 داشتن نظم و برنامه ریزی برای انجام کارهای روزمره در فضای خانه و جامعه یکی از عوامل موثر در
کاهش استرس است.
.24 حفظ آرامش روانی و جو عاطفی خانواده توسط پدر و مادر به آرامش روانی و کاهش استرس
فرزندان کمک می کند.
.21 والدین عزیز از کودکان خود در برابر اطلاعات منفی محافظت کنید و متناسب با سن و سال کودک
اطلاعات ساده ، روشن و ضروری را برای آنان بیان نمائید.
.22 با فرزند یا فرزندانتان کار یا فعالیت مورد علاقه و لذت بخش انجام دهید.
.20 به تناسب سن و سال و جنسیت فرزند به او مسئولیت دهید.
.20 به همسر و فرزند خود روزانه ابراز احساسات کنید، بیان اینکه چقدر آنها را دوست دارید به حفظ
آرامش روانی و عاطفی آنان کمک می کند.
.25 به سئوالات فرزند خردسال خود در مورد بیماری کرونا به زبان ساده و در حد سن وسال آنها پاسخ
دهید. در صورتی که اطلاعات کافی ندارید از افراد صاحب نظر کمک بگیرید.
.26 اگر در شرائط دور کاری هستید ، بین کار، خانه و خانواده مرز ایجاد کنید. محل خاصی را برای کار
در نظر بگیرید و در ساعت خاصی کار را شروع کرده و ساعت معینی کار را تمام کنید .
.27 اگر عضو کادر درمان هستید ، شیفت کاری را به موقع انجام دهید و محیط بخش را ترک کنید.
- رژیم غذائی سبک و غنی به حفظ آرامش روانی شما در حین انجام کار کمک می کند.
- سعی کنید باندازه کافی استراحت کنید ، خواب موثر و مناسب داشته باشید.
- با خانواده خویش در ارتباط باشید و از حمایت عاطفی آنان برخوردارشوید.
- بطور فعال با خود حرف بزنید و از اقدامات ارزشمند خود تعریف کنید.
.28 داشتن اطلاعات درست در مورد بیماری کرونا و راههای انتقال و پیشگیری از آن به رعایت اصول
بهداشتی و کاهش استرس کمک می کند.
.29 دلجوئی کردن ، حمایت عاطفی و مادی ، گفتگوی مناسب و درک درست از شرائط خانواده هائی
که عزیزان خود را از دست داده اند به حفظ آرامش آنان کمک می کند.

.04 هوشیاری و پیشگیری جدی نشانه ترس از بیماری نیست ، با رعایت اصول بهداشتی مانند زدن
ماسک، رعایت فاصله اجتماعی ، شستشوی دست با آب و صابون ، حفظ آرامش و خونسردی
می توان ایمن زندگی کرد.
.01 پذیرش واقعیتها و اینکه این بیماری ممکن است تا مدتها همراه و بخشی از زندگی روزانه همه ما
باشد به سازگاری شما با شرائط کمک می کند.
.02 در صورتی که دچار نشانه های بیماری هستید و طبق نظر پزشک باید در منزل قرنطینه باشید ، با
ماندن در منزل و رعایت اصول قرنطینه به سلامت خود ، خانواده و دیگران کمک کنید.
.00 رعایت اصول بهداشتی در محیط خانه و کار یکی از راهکارهای مهم پیشگیری از بیماری کرونا
ویروس در شرائط کنونی است ، آن را باور کنیم و این به آرامش روانی جامعه و کاهش بار بیماری
کمک می کند.
.00 خیلی ها فکر می کنند که بیماری برای دیگران است و آنها حتی بدون رعایت اصول بهداشتی در
امان هستند ، اما با بررسی های صورت گرفته و موارد ابتلا به بیماری در سنین مختلف ، اگر
هوشیار نباشیم و اصول بهداشتی را رعایت نکنیم هیچکس در امن نیست.
.05 همه ما با داشتن اطلاعات درست در مورد بیماری کرونا ویروس ، راههای انتقال آن و رعایت اصول
خود مراقبتی در برابر این بیماری می توانیم به آرامش خود ، خانواده و دیگران کمک کنیم.
سلامت و شادکام باشید

خواندن 73 دفعه

تماس با ما

سایت های مفید

7008955
امروز
دیروز
این هفته
هفته قبل
این ماه
ماه قبل
کل بازدید
987
1905
8614
8614
46872
75685
7008955

پیش بینی امروز
1608


آی پی شما3.235.159.8