چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 12 اسفند 1398 07:50

درخانه ماندن بهترین راه برای توقف گسترش ویروس کرونا

نوشته شده توسط
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر جدی گرفتن موضوع خودداری مردم از هر گونه سفر غیر ضروری تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر جدی گرفتن موضوع  خودداری مردم  از هر گونه سفر غیر ضروری اظهار داشت: بهتر است شهروندان عزیز مازندرانی داوطلبانه خود را قرنطینه کنند یعنی در خانه بمانند و به اینصورت از ابتلای خود و خانواده به این ویروس  جلوگیری نمایند.

وی با تاکید بر این موضوع که همه مردم باید توجه داشته باشند خروج از منزل و هرگونه تردد و رفت و آمد درسطح شهر یا دیدار با اقوام می تواند به گسترش ویروس کرونا کمک کند  اضافه کرد: از تردد در اماکن شلوغ  و رفت و آمد های غیر ضرور و سفر بین شهری و بین استانی پرهیز کرده و لازم است دست‌ها را مرتب بشویند وهنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز از دستکش و ماسک استفاده نمایند .

دکتر سید عباس موسوی با تاکید بر اینکه مردم به طور مداوم از ماسک استفاده نکنند مگر اینکه بیمار شده باشند، استفاده مداوم از ماسک را منجر به ایجاد محیطی برای رشد ویروس کرونا عنوان کرد وگفت : برای حفاظت بیشتر هربار دست‌ها را به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید چرا که آب و صابون از محلول‌های ضدعفونی کننده بهتر است و در صورت استفاده ازدستکش‌، انها را مدام عوض کنید .

وی با ارائه گزارش اقدامات کنترل و پیشگیری بیماری کرونا به برپایی چادر سلامت در سطح شهرستان های مختلف استان مازندران ، آموزش های چهره به چهره  مردم توسط تیم های بهداشتی و استقرار ایستگاه تب سنجی مسافران در مبادی ورودی استان مازندران  و ضد عفونی تاکسی ها و اتوبوس های شهری در شهرستان های مختلف با هدف جلوگیری از شیوع کرونا اشاره کرد وگفت : همه افراد مشکوک به کرونا در مراکز درمانی پیش بینی شده تحت مداوا و درمان قرار دارند و مشکلی از لحاظ تجهیزات و امکانات برای پیگیری درمانی این مبتلایان در استان مازندران وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت : ۴ مرکز درمانی بیمارستان خاتم الانبیاء بهشهر ، رازی قائمشهر،امام خمینی ره امل و بیمارستان امام خامنه ای عباس اباد و شهید بهشتی نوشهر در استان مازندران جهت بستری  بیماران مشکوک یا قطعی کرونا  تعیین شدند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با تعطیلی مراکز آموزشی در استان های مجاور میزان سفر به استان مازندران افزایش پیدا کرده است اضافه کرد: این شرایط بدی است که به گسترش بیماری کرونا چه در استان مازندران وچه سایر استانها دامن می زند .

دکتر سید عباس موسوی با توصیه به مردم  مازندران که فعلا از سفرهای غیرضروری تا پایان مهار بحران بیماری کرونا خودداری کنند اظهار داشت : در شرایط تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های سایر استانها ، ما شاهد هجوم بیماری به دیگر شهرهای ایران خواهیم بود در حالیکه هر سفر به معنای انتقال ویروس به شهرهاییست که هنوز آلوده نشده‌اند.

وی با توجه به این‌که افزایش سفر به شمال باعث افزایش جمیعت در نقطه‌ای می‌شود که قادر به کنترل این حد از جمعیت نیست افزود: در چنین شرایطی به راحتی بیماری شیوع پیدا می‌کند.

وی با ذکر این نکته که هموطنان عزیز مازندرانی برای دسترسی به اخرین اخبار و دریافت اطلاعات صحیح و معتبر  به سایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران  به آدرس http://www.mazums.ac.ir مراجعه نمایند خاطر نشان کرد: با توجه به تعدد شبکه های اجتماعی ، تنها مرجع مطمئن و معتبر در باره اطلاع رسانی بیماری کرونا، سایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، وزارت بهداشت و درمان و رسانه ملی است.

 گفتنی است بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون به ۴۰ کشور جهان سرایت کرده است.

خواندن 1768 دفعه
مدیر سایت