• تماس با ما: 01152221462
  • Info@hcch.ir

توصیه هایی برای دانش آموزان به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید

مهر 02 1396

دانش آموزان عزیز: رعایت نکات زیر در ارتقای سطح سلامت به شما کمک میکند : 
۱. قبل از غذا خوردن و پس از توالت رفتن دستان خود را با آب و صابون بشویید.

  1. هرگز با دست آلوده یادستمال كثیف چشمان خود را نمالید.
  2. از فروكردن مداد، خودكار و سایر چیزهای نوكتیز در گوش هایتان خودداری كنید.

4.هرگز مداد، پاك كن و وسایل آلوده را به دهان نبرید.

  1. 5. ناخن های خود را نجوید چون بیمار می شوید.
  2. پس از آمدن از مدرسه دست ها، صورت، پاها و جوراب های خود را خوب بشویید.
  3. همیشه هنگام عطسه یا سرفه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال كاغذی بگیرید و بعد آن را در سطل زباله بیندازید.
  4. از دستفروش ها و دروه گردها خوراكی نخرید چون بیمار می شوید.
  5. . در زنگ تفریح از خوراكی هایی بخورید كه از خانه آورده ید. اید یا از بوفه مدرسه خریده اید.
  6. از خوردن شكلات و شیرینی زیاد بپرهیزید.
  7. پفك، چیپس، لواشك، یخمك و آب نبات باعث ضعف، لاغری و كندذهنی شما می شوند و بهتر است به جای آنها از نان و پنیر، تخم مرغ، گردو، میوه های تازه یا خشك مثل خرما، كشمش ،انجیر و توت استفاده كنید.
  8. خوردن میوه و سبزی در طول روز برای سلامت شما لازم است.
  9. در مدرسه لیوان، حوله یا دستمال، صابون و مسواك مخصوص خودتان به همراه ببرید.
  10. مواظب دندان های خود باشید و با آنها پسته، فندق و بادام نشكنید.
  11. بهتر است پس از هربار خوراكی خوردن دهان خود را با آب بشویید و مسواك بزنید.
  12. اگر می خواهید بهتر رشد كنید، بهتر یاد بگیرید و بیشتر بتوانید بازی كنید باید هر روز صبحانه كافی بخورید.
  13. كودكان مدرسه ای علاوه بر صبحانه، ناهار، شام به دو میان وعده خوراكی نیاز دارند.
  14. موقع رفتن به مدرسه موهای خود را شانه كنید و بهتر است شانه كوچكی در جیب خود داشته باشید.
    19. هفته ای ۳- ۲ بار به خصوص بعد از ورزش به حمام بروید و خود را خوب بشویید.
  15. هر هفته ناخن های خود را كوتاه كنید تا سلامت بمانید.
  16. قبل از خواب و پس از هر وعده غذا مسواك كنید تا دندان هایی تمیز و سالم و دهانی خوشبو داشته باشید.
  17. مدرسه خانه دوم شماست، آن را تمیز نگه دارید.
  18. بهتر است شبها زود بخوابید تا صبح سرحال و بانشاط به مدرسه بروید.
  19. برای مطالعه ونوشتن فاصله مناسب(40 سانتی متر) صفحه با چشم های خود را رعایت كنید.
    25. اگر چشمان شما نوشته های روی تخته را خوب نمی بیند به معلم و والدین خود بگویید تا شما را پیش پزشك ببرند.
    ۲۶. اگر موقع املاء نوشتن زیاد عقب می افتید و بعضی كلمه ها را خوب نمی شنوید به معلم و والدین خود بگویید تا شما را پیش پزشك ببرند.
    ۲۷. در خودرو درحال حركت كتاب نخوانید.
    ۲۸. اگر هنگام بازی چیزی در چشم شما رفت چشمان خود را نمالید بلكه آن را زیر شیر آب بشویید.
    ۲۹. دانش آموزان ورزشكار بهتر است از لباس های زیر نخی استفاده كنند.
    ۳۰. بهتر است وقتی از مدرسه به خانه برمی گردید پس از كمی استراحت مشق ها را انجام دهید و درسهایتان را بخوانید تا آنها را بهتر یاد بگیرید.

    ۳۱. با والدین و مربیان خود صحبت كنید و همه فكرها و مشكلات خود را با آنها درمیان بگذارید.
    ۳۲. شب امتحان زود بخوابید تا صبح زود بلند شوید و صبحانه كافی بخورید تا بهتر امتحان دهید.
    ۳۳. اگر امتحان برای شما هدف نباشد بلكه یادگرفتن درس ها هدف باشد دیگر اضطراب امتحان را نخواهید داشت.
    ۳۴. موقع امتحان ابتدا سؤال های راحت تر را جواب دهید و بعد روی سؤال های مشكل تر فكر كنید تا دچار كمبود وقت و اضطراب نشوید.
    ۳۵. میز مطالعه شما باید از هر چیزی كه حواستان را پرت می كند خالی باشد و در نور كافی و با وضعیت مناسب جسمی مطالعه كنید.
    ۳6. هنگام نشستن در كلاس كج و قوزكرده ننشینید تا كمتر خسته شوید.
    37. قوزكرده یا خوابیده مشق نوشتن و درس خواندن بسیار زیانبار است.
    38. هنگام عبور از خیابان های شلوغ از پل های عابر پیاده یا قسمت های خط كشی شده عبور كنید.
    39. از دویدن و بازی كردن در خیابان ها پرهیز كنید.
    ۴0. زنگ تفریح برای استراحت شماست بنابر این همیشه به حیاط مدرسه بروید و از هوای آزاد استفاده كنید.
    ۴1. هنگام راه رفتن یا بازی كردن در محیط مدرسه هرگز دیگران را هل ندهید.
    ۴2. هنگام ورزش و بازی از كفش های ورزشی مناسب استفاده كنید.
    ۴3. در خودرو درحال حركت دست یا سر خود را از پنجره بیرون نبرید.
    ۴4. از ریختن زباله در محیط مدرسه خودداری كنید تا بیمار نشوید
  20. هرگز چیزی را به طرف دیگران پرتاب نكنید بخصوص اگر نوك تیز یا سنگین باشد.

46.از پوشیدن كفش تنگ پرهیز كنید.

  1. آب دهان خود را روی زمین نریزید.
  2. در روزهایی كه نیاز ندارید كتاب و دفترهای اضافی در كیف خود نگذارید.
  3. احترام و تشویق به موقع موجب رشد شخصیت و استعداد كودك است.

50. توهین و تنبیه بدنی مانع رشد شخصیت و فراگیری كودك است .

خواندن 564 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

About The Author

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.