• تماس با ما: 01152221462
  • Info@hcch.ir

راههای رسیدن به شادی :( به مناسبت هفته سلامت روان 18-24 مهر ماه )

مهر 24 1398

راههای رسیدن به شادی : بخاطر بسپاریم : انسان محصول تصمیم گیریها و انتخابهای خویش است ، اینکه امروز و یا هر روز را چگونه آغاز کنیم دست ماست . شادبودن و حس خوب داشتن همیشه در چند قدمی ماست .مهم این است که آن را بشناسیم و سلامش کنیم .حس خوب ویژگی خیلی خوبی دارد سریع به سلام ما پاسخ می دهد و فوراٌ با ما خودمونی می شود . 0.به موقع از خواب بیدار شدن است . می گویند سحر خیز باش تا کام روا شوی.توصیه می شود ، انسان هر روز 6 تا 8 بخوابد.خواب کافی در ایجاد حس خوب و آرامش روانی انسان خیلی تاثیر دارد چون خواب نوعی ترمیم روانی و تسکین جسمانی است . از این رو برنامه ریزی برای بیداری بموقع و بهنگام بسیار مهم است . سعی کنیم هر روز ده دقیقه زودتر از موعد مقرر از خواب بیدار شویم .چون با بیداری به موقع ، لذت انجام فعالیتهای روزانه را از دست می دهیم . 2. آمادگی ذهنی ) روانی ( است ، هر روز را با تفکر مثبت آغاز کنیم ، هر روز ده بار این جمله را تکرار کنیم که امروز بهترین روز خداست . بعد با پدیده های خدادادی دور و برخود ارتباط برقرار کنیم . گل ، گیاه ، درخت ، آسمان و زمین و.... 0.آمادگی جسمانی است . می توان با نرمش ، حرکات ورزشی و پیاده روی خود را برای آغاز یک روز شاد و مفرح آ ماده ساخت . بررسیهای علمی نشان داد افرادی که 0 دقیقه در روز پیاده روی می کنند آن روز ، روز شاداب تری خواهند داشت . هم چنین با انجام حرکات دم و بازدم ) روش 0.4.0 ( می توان به آرامش رسید . 4.صرف صبحانه برای داشتن یه روز خوب و حس خوب بسیار مهم است . با بیداری بهنگام فرصت کافی برای صرف صبحانه وجود دارد . ما برای صبحانه ارزش زیادی قائل نیستیم ، بچه های ما هم از ما یاد گرفتند که برای صبحانه ارزش قائل نشوند . 0.با لبخند وارد محل کارتان شوید/ با لبخند وارد سرویس اداره شوید. بزرگی می گوید : برخی آدمها وقتی هستن ، هستن . نیستند هم نیستند . برخی آدمها وقتی هستن ، نیستند . نیستن هم نیستن. بعضی آدمها وقتی هستن ، هستن .وقتی نیستن هم ، هستن. برخی آدمها وقتی وارد سرویس اداره می شوند ، حضور شان محسوس است. به همه ی همکاران حس خوب می دهند. یک روز که نمی آیند ، معلوم است که نیامدند. در سیتم اداری هم این چنین است. 6. در ابتدای صبح با دوستان وهمکارانتان گپ و گفت دوستانه و صمیمانه داشته باشید.سخن گفتن با همکاران و دوستان ، حس خوب دادن و حس خوب گرفتن ، همراه با شوخی و خنده می تواند روز شادی را برای ما فراهم کند . 7.مثبت اندیش باشیم. مثبتها را درهم خودمان ، هم در دیگران و هم در فضای زندگی ببینیم . 8.دشمنان درونی ما ، مانند: کبر و غرور ، حقد و حسد ، خشم و عصبانیت ، خودخواهی ، فزون خواهی و جاه طلبی مانع شادابی و آرامش ما می شوند پس تلاش کنیم تا از دشمنان درونی خود رهائی پیدا کنیم . 9.تلاش ما بر این باشد که در اینجا و اکنون زندگی کنیم . برای افکار غیر مربوط مدیریت ذهن داشته باشیم . 05 .احساس خوبی نسبت به خود داشته باشیم .وقتی احساس خوبی نسبت به خود داریم دیگران را نیز خوب می بینیم . 00 .فراموش نکنیم یکی از آسان ترین راههائی که می توانید با آن احساس خوبی نسبت به خود داشته باشیم شناخت زیبائیهای دیگران است !! زیبائیهای دیگران را ببینیم و آنها را تحسین کنیم . 6 02 .همیشه بخوبی از خود سخن بگوئیم . 00 .از خودتان تعریف کنید : هرگاه کار خوبی انجام داده اید به خود آفرین بگوئید . خداوند پس از خلق انسان به خودش آفرین گفت : فرمود فتبارک ا... احسن الخالقین چه موجودی را خلق کردم . 04 .یادمون نره رفتارتان را از خودتان جدا کنید :بدانید رفتارشما ارتباطی با ارزش و منزلت شما ندارد ، اگر خطائی از شما سر زد مثلاٌ در اثر بی دقتی به اتومبیل جلوئی کوبیدید ، این کار از شما آدم بدی نمی سازد . 00 .با جسم خود بخوبی رفتار کنید : شما تنها همین یک جسم را دارید !ورزش کنیم ، رژیم غذائی مناسب داشته باشیم ، مواد اعتیادآور ، الکل و دخانیات مصرف نکنیم . 06 .فضای ارتباط دوستانه شما فضای سالمی باشد . 07 .سعی کنید بدون آنکه احساس گناه کنید از زندگی تان لذت ببرید بسراغ طبیعت برید و نعمتهای الهی لذت ببرید. 08 .لحظات شاد در زندگی را فراموش نکنید. 09 .همیشه بخندید .خنده سیستم دفاعی بدن را بالا می برد ، هیجانات منفی را خالی می کند ، شور و هیجان در انسان ایجاد می کند .هرشب نیم ساعت ، ساعت شادی و خنده داشته باشید . 25 .همسایه تان را مانند خودتان دوست داشته باشید.اگر همسایه خود را دوست داشته باشیم خودبخود پذیرفته ایم که باید خودمان را دوست داشته باشیم برای خودمان برنامه روزانه داشته باشیم 20 .به تفریحات سالم در فضای زندگی توجه داشته باشید. برای تفریح و گردش به طبیعت بریم و از نعمتهای الهی استفاده کنیم 22 .سعی کنید آدمها را با زوایه دید خودشان ببینید . همانطور که هستند نه آنطور که ما می خواهیم باشند. 20 .دیگران را ببخشید و بپذیریم که آدمها متفاوتند . 24 .بپذیریم که زندگی مسئله و حل مسئله است ،و مسائل زندگی را یک نوع فرصت بدانیم فرصتی برای محک خوردن ، خود ارزیابی و شناخت ظرفیت وجودی خود، تا اینکه بدانیم چند مرده حلاجیم. 20 .در حد وسع و توان خودمان از خود انتظار داشته باشیم .نه در حد توان دیگران ، چشم و هم چشمی نداشته باشیم . 26 . بپذیریم که هرکس براساس طرز تفکرش خوشبخت است . 27 .خودمان را با دیگران مقایسه نکنیم . 28 .توانمندیها و ناتوانائیها خود را بشناسیم . 29 . ورزش کنیم . 05 . خواب خوب داشته باشیم. 00 . خوب بخوریم. 02 . بچه گی کنید. 7 00 . به موسیقی های آرامبخش گوش بدهیم. 04 . به آدم هایی که دوست شان داریم، سر بزنیم . 00 .برنامه ریزی کنیم. 06 . نظم داشته باشیم. 07 . چیزهایی را که نمی توانید تغییر بدهید، بپذیریم. 08 . به خودتان استراحت بدهیم. 09 . از نه گفتن نترسیم. 45 .مهارت حل مسئله را یاد بگیریم. 40 . مسئولیت ها را با دیگران قسمت کنیم. 42 . بعضی وقت ها ببخشیم. 40 .مطالعه کنیم. .44 همراه با تنفس عمیق ، عضلات بدن تان را کاملا شل کنید. 40 . چشم هاتان را ببندید و خاطرات خوب گذشته را مرور کنید. 46 . جمله ی انرژی بخشی را با خودتان زمزمه کنید. برای مثال می توانید بگویید: " من از عهده ی هر کاری بر می آیم" یا " من به خودم مطمئنم" 47 . به کارهای هنری دلخواه تان مشغول شوید. 48 . سعی کنید از عدد 055 ، هفت تا هفت تا کم کنید . 49 . گاهی سری به جوک هایی که دوستانتان برای تان پیامک کرده اند بزنید. 05 . با فرد راز داری درد دل کنید. 00 . استفاده ازکیسه بوکس برای تخلیه هیجانات منفی . 02 . تمرین یوگا / مراقبه انجام دهید. 00 . گاه با حضور در فضای خلوت فریاد بزنید . 04 . افکار و احساسات منفی خود را بنویسید. 00 . آدمها را با عینک خودتان نبینید / بپذیریم که آدمها متفاوتند. 06 . پذیرش یک اصل مهم در فضای زندگی است .یعنی واقعیتها را در مسیر زندگی می پذیریم. 07 .دوستان شاد خود راحفظ کنید . 08 .همواره در حال یادگیری باشید و مطالب بیشتر و بیشتری در مورد کامپیوتر، باغداری ، آشپزی و سایر امورزندگی یاد بگیرید. هیچ وقت اجازه 8 ندهید ذهن شما ساکن و راکد بماند . 09 .از کوچک ترین چیزها لذت ببرید . 65 .با صدای بلند و به مدت طولانی بخندید. آنقدر بخندید تا برای نفس کشیدن کم بیاورید . 60 . غم و غصه همیشه وجود دارد. بدانید تنها کسی که در تمام طول زندگی با شماست، فقط خود شما هستید؛ پس تحمل کنید و با آنها کنار بیایید . 62 . اطراف خود را از چیزهایی که دوست دارید، پر کنید. خانواده، دوستان، موزیک، گیاه و .... هرچه که شما دوست دارید، می تواند اطراف شما را احاطه کند . 60 .در هر فرصتی به افرادی که دوست شان دارید، یادآوری کنید که چقدر آنها را دوست دارید .__

خواندن 40 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

About The Author

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.